
Gidai: siuntos, automobiliai ir perkraustymas tarp Lietuvos ir Norvegijos
Praktiniai patarimai, kaip siųsti daiktus į Norvegiją ir iš jos: muitai, draudžiami daiktai, automobilių registracija ir perkraustymo dokumentai.
Trumpai
NORVID gidai paaiškina, kas svarbu siunčiant siuntas, automobilius ir namų daiktus tarp Lietuvos ir Norvegijos: kada mokamas muitas ir PVM, ko negalima siųsti, kaip registruoti automobilį ir kokių dokumentų reikia persikraustant. Taisyklės pateikiamos su nuorodomis į oficialius šaltinius.
Muitai ir PVM siuntoms į Norvegiją
Dovana į Norvegiją netaikomas muitas ir PVM, jei jos vertė ne didesnė kaip 1 000 NOK vienam gavėjui ir ji siunčiama tarp privačių asmenų. Viršijus ribą, gavėjas moka 25 % PVM nuo visos vertės. Tabako ir nikotino produktų siųsti nuo 2026 m. negalima. Dovana iš Norvegijos į Lietuvą be mokesčių – iki 45 €.
Atnaujinta: 2026 m. spalio 6 d.Skaityti gidąKą galima siųsti į Norvegiją
Į Norvegiją galima siųsti drabužius, daiktus ir daugumą ES pagaminto maisto asmeniniam naudojimui. Draudžiama siųsti tabako ir nikotino produktus, gėrimus stipresnius nei 60 %, nelegalius ginklus ir pirotechniką be leidimo. Vaistų siuntomis siųsti nerekomenduojama, augalams reikia fitosanitarinio sertifikato.
Atnaujinta: 2026 m. spalio 6 d.Skaityti gidąAutomobilio registracija Norvegijoje
Įvežant automobilį į Norvegiją, jis deklaruojamas muitinėje ir mokamas 25 % PVM. Tada atliekamas techninis patvirtinimas Statens vegvesen, mokamas vienkartinis registracijos mokestis (engangsavgift) ir 2 400 NOK vrakpantavgift. 2026 m. elektromobiliams PVM taikomas tik vertei virš 300 000 NOK.
Atnaujinta: 2026 m. spalio 6 d.Skaityti gidąPerkraustymas į Norvegiją: muitinė
Persikeliant gyventi į Norvegiją, namų daiktai neapmokestinami muitu ir PVM, jei užsienyje gyvenote bent 1 metus, daiktus turėjote ir naudojote ir juos įsivežate ne vėliau kaip per metus nuo persikraustymo. Pildoma forma RD-0030 su daiktų sąrašu. Automobiliams, alkoholiui ir tabakui lengvata netaikoma.
Atnaujinta: 2026 m. spalio 6 d.Skaityti gidąAutomobilio įvežimas iš Norvegijos
Įvežant automobilį iš Norvegijos į Lietuvą, mokamas 10 % ES muitas (jei neįrodyta ES kilmė) ir 21 % PVM, o registruojant „Regitroje“ – registracijos mokestis automobiliams, kurių CO2 viršija 130 g/km. Grįžtant gyventi į Lietuvą, muito ir PVM galima nemokėti. Norvegijoje už jaunesnį nei 10 metų automobilį galima susigrąžinti dalį engangsavgift.
Atnaujinta: 2026 m. spalio 6 d.Skaityti gidą

Turite klausimų?
Paskambinkite arba užpildykite užklausą – atsakysime ir pateiksime tikslią kainą.